En una edició on s’ha batut recòrd de participants en la categoria més solidària, la de Som Un Equip, la Vertical Montserrat aconsegueix la xifra més alta de recaptació en totes les vuit curses celebrades.
Gràcies a totes i tots vosaltres, 50.809,09€ es destinaran al projecte de Bombers Amb Causa 2026! A aquesta xifra, se sumaran també el recaptat pel calendari solidari, la FestaVal d’Esparreguera i totes aquelles iniciatives solidàries que s’han celebrat aquest any.

La quantitat recaptada servirà per a finançar la beca de recerca Bombers amb Causa, que s’atorga per concurs entre els investigadors de l’Hospital Sant Joan de Déu, i els projectes socials d’atenció a la infància en risc d’exclusió social de diversos centres de Sant Joan de Déu de Catalunya.
El 16 de maig del 2026, uns 460 esportistes van pujar els 2.180 graons solidaris de la Vertical Montserrat, per la infància en risc atesa a Sant Joan de Déu.
Aquesta cursa solidària l’organitza Bombers de la Generalitat de Catalunya conjuntament amb l’Obra social de Sant Joan de Déu i compta amb el suport de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, l’Abadia de Montserrat i el Patronat de la Muntanya de Montserrat.
La gran protagonista d’aquesta edició ha estat la categoria ‘Som Un Equip’, la més solidària de la cursa. 76 equips formats per fins a 4 esportistes —representant empreses, entitats, clubs esportius, centres educatius i iniciatives particulars— han assolit o superat el repte de recaptar 500 € abans de córrer. Aquesta xifra triplica la de l’any anterior i reflecteix el creixent compromís amb la causa. En aquest sentit, volem destacar el compromís recurrent d’Off Diabetes que ha participat amb 7 equips SUE de diverses parts de l’Estat espanyol.
Agraïm també la col·laboració econòmica de Inaccés Geotècnica Vertical, ERMS, Good Bio i Airbox com a patrocinadors i, també el suport dels altres col·laboradors com Creu Roja de Catalunya, Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Aeri de Montserrat, Bombers de Barcelona, Ajuntament de Collbató, Blancafort infermers, Jorba Forn de pa, supermercats Llobet, Grafreak, Pixelxen, Optimus Ferreteria Monistrol, Eco Basics i la Xarxa + Comunicació local, que un any més ha retransmès en directe la cursa solidària.
Vosaltres feu possible que els nens i nenes atesos en els diversos centres de Sant Joan de Déu puguin rebre millors tractaments, lluitar contra les seves malalties i tenir un futur ple d’oportunitats. Ens tornem a veure a l’edició del 2027!
* Fotografia del calendari solidari de Bombers amb Causa 2026, de Joan Reyes Gutierrez.









