A partir de l’edició del 2018 el projecte Bombers amb Causa incorpora el finançament de projectes socials amb la infància en risc un cop assegurada la partida per a recerca.
- Objectius: finançar projectes socials d’acompanyament a la infància que per raons de salut mental, econòmiques o d’origen, es troben en una situació d’exclusió social. Són promoguts per diversos centres de Sant Joan de Déu arreu de Catalunya.
- Característiques: s’ofereix finançament total o parcial d’un projecte.
2a fase Projecte ‘Humanització d'un quiròfan pediàtric’ (2024)

Estar hospitalitzat i passar per quiròfan pot generar en qualsevol pacient un important grau d’ansietat, però això augmenta si es tracta d’un nen o nena.
Els serveis de maternoinfatil i pediatria i l’especialitat d’otorrinolaringologia del Parc Sanitari de Sant Joan de Déu disposen de l’expertesa i dels professionals per a l’atenció dels infants i les seves famílies, però per a poder oferir l’atenció integral i atendre les cirurgies simples associades a l’especialitat es va habilitar un dels quiròfans del centre amb l’equipament i protocols específics per a l’atenció dels infants.
Aquest quiròfan està especialitzat en l’atenció integral de les patologies relacionades amb l’oïda, el nas i la laringe (via aèria) pediàtriques.
L’adequació del bloc quirúrgic per a l’atenció pediàtrica (1a fase), amb el suport de Bombers amb Causa l’any 2022, es consolida ara amb l’acompanyament de l’infant i de la família en totes les etapes d’atenció i un model relacional de confiança que evita derivacions a altres centres sanitaris.
En aquesta segona fase del projecte s’implementaran les mesures predissenyades per tal de millorar l’experiència a l’hospital d’aproximadament 200 infants que han de sotmetre’s a una intervenció quirúrgica i la de les seves famílies:
- Millorar l’experiència de l’infant i les famílies reduint els factors causants d’estres associat a una intervenció quirúrgica a través d’una atenció personalitzada.
- Adequació física dels espais de preparació prèvia a la intervenció quirúrgica, de trànsit fins a quiròfan i de reanimació.
- Incrementar les competències de l’infant i la família en la comprensió de la malaltia, la seva cura i el seu maneig a través de formacions individualitzades.
- Implementar elements de gamificació (joc) i humanització de tot el procés vinculat de la intervenció quirúrgica, des de la informació a consultes externes fins a la recuperació a planta.
* La foto és del programa Child Life de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona